Een ongeval op de weg, verkeerde sliding op het voetbalveld, een epileptische aanval of een snee in de vinger. Voorbeelden van dagelijkse ongelukken waar men mee te maken kan krijgen.  Wil je goed kunnen handelen bij een ongeluk (je) volg dan een EHBO cursus en weet wat je moet doen. Tijdens een EHBO cursus leer je over veel verschillende letsels. Hoe ontstaan de letsels, hoe herken je de letsels en hoe ga je deze behandelen. Je leert over verschillende soorten verbandmiddelen en welke je kan gebruiken in bepaalde situaties. In de EHBO is het ook erg belangrijk om te weten wanneer je een letsel zelf behandeld en het moment dat je weet dat je de professionele hulpverlening nodig hebt. Reanimatie zit bij de EHBO cursus in. De vaardigheden worden bijgebracht en tevens het gebruik van de AED. Een EHBO cursus is er niet alleen voor de volwassenen, maar zeker ook voor kinderen. Er zijn al cursussen ontwikkelt die op de basisschool gegeven kunnen worden. Uiteraard is de lesstof hierop aangepast. De kinderen leren bijvoorbeeld de 5 belangrijke punten, weten wat je moet doen met brandwonden en welke verbandmiddelen er in een verbandtrommel zitten. De cursus jeugd EHBO A en jeugd EHBO B worden afgesloten met een examen, er moet dus goed en veel geoefend worden.

De kinder EHBO is er speciaal op gericht om een kind te behandelen. Deze cursus is passend voor iedereen die met kinderen omgaat, van leidster van een kinderdagverblijf tot de oppas oma’s . De benadering en behandeling van een kind is toch anders dan een volwassenen. Een kind is veel kwetsbaarder dan een volwassenen. Ook voor EHBO’ers is dit een leerzame aanvulling op hun reeds behaalde diploma.

Wij kunnen u verschillende EHBO cursussen aanbieden op uw bedrijf of sportvereniging:

• Basis EHBO inclusief Reanimatie
  • EHBO conform Het Oranje Kruis
  • Kinder EHBO

Voor de jeugd zijn er ook speciale cursussen, scholen en verenigingen kunnen bij ons terecht voor:

• Jeugd Eerste Hulp Junior
  • Jeugd EHBO A
  • Jeugd EHBO B

Voor meer informatie en tarieven stuurt u ons een email via info@ehbo-winkel.nl of kijkt u op http://www.loermansopleidingen.nl